Shop Mobile More Submit  Join Login
The Guillotine by robin97531 The Guillotine by robin97531
I haven't submitted anything for a while, so I decided to put this old one up. I made it out of popcicle sticks for a french revolution project in tenth grade ^_^;;; Kinda creepy, but still cool ^^
Add a Comment:
 
:iconciela101:
ciela101 Featured By Owner May 12, 2013  Student Digital Artist
Contrary to popular belief, I'm pretty sure getting killed by a guillotine wasn't that bloody. The speed of the falling blade would pick up heat and, when slicing threw the neck, would close off the blood vessels. Either way, I like this. It's so gory and well made :3
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner May 13, 2013
Thanks! However, the average guillotine was about 15 feet tall, that not nearly enough time for friction to heat the blade to cauterizing temperature. Also, only a fraction of the blades surface area touch the sides of the machine, so high heat could not be generated there either. Try dropping a large piece of iron 20 feet, it will not be hot. Until you provide me with a source, then I will assume that blood 5 liters of blood drained/sprayed out of the body when the head was cut. >:}
Reply
:iconciela101:
ciela101 Featured By Owner May 13, 2013  Student Digital Artist
I dunno man, it was something my History teacher told me.
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner May 13, 2013
Haha, then I don't believe your history teacher for a second :p
Reply
:iconciela101:
ciela101 Featured By Owner May 13, 2013  Student Digital Artist
Well I'm sure they're some blood, just not nearly as much as in the pic
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner May 13, 2013
I suppose that depends on how many people were killed >:}
Reply
:iconciela101:
ciela101 Featured By Owner May 13, 2013  Student Digital Artist
You only kill one at a time, right?
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner May 14, 2013
Yes, but I doubt that it would be cleaned each time. If you had a lot of be-headings in a day, I imagine it would get pretty messy.
Reply
(1 Reply)
:iconciela101:
ciela101 Featured By Owner May 13, 2013  Student Digital Artist
...Eww xD
Reply
:icondougsq:
DougSQ Featured By Owner Mar 11, 2013  Professional Traditional Artist
I thought this was the real thing LoL i guess its good if trick me LOL.
Reply
:iconfictitioussickness7:
FictitiousSickness7 Featured By Owner Jul 23, 2011
omg i thought this was real and was like in a dark city next to a dock :wtf: and i'm like no that's not real blood :rofl: but you did an awesome job anyways :XD:
Reply
:iconnekosamantha:
NekoSamantha Featured By Owner Oct 14, 2005
Dude! that is so freaken awsome! I would be so proud of myself if I had even come close to makeing that! It looks like blood which gives me a plus side for that effect! Don't let me even get on the topic of how I would allow my memory to wonder away annd think about how the 'blood' effect even got there!
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner Oct 15, 2005
I did the blood effect for fun ^^ when I got done it kind of looked empty ya know? so the blood was fun ^_^ I dipped a straw in different clolors of paint and either blew really hard to make a splatter or let it drip out so the blood looked like it was running ^^ but the cool thing about it is that it really works! the blade isn't sharp of course, but hey use your imagination. ha I could hold minuature executions ^_^
but yeah, thanks so much for the comment!
ja!
Reply
:iconnekosamantha:
NekoSamantha Featured By Owner Oct 15, 2005
Nice, ive so got to to try that effect on one of my, strange, bad peices of art one of thease days :D
Reply
:iconwillhale:
Willhale Featured By Owner Oct 8, 2005
It looks so real. Nice work.
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner Oct 10, 2005
thanks so much! ^^ I had a lot of fun making it!
Reply
:iconmelyannam:
MelyannaM Featured By Owner Oct 8, 2005
It looks big :o
Reply
:iconrobin97531:
robin97531 Featured By Owner Oct 8, 2005
It can't be that big ^^ it *is* made out of popsicle sticks...but yeah..I'd say about a foot long..a bit less..but yeah ^_^
thanks for the comment!!
Reply
:iconsadomasochistic:
Sadomasochistic Featured By Owner Oct 8, 2005
haha thats awesome. i wish i had that class with ya lol i would have been like 'oh my god so cool! A+' lol
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 1254 × 1692




Details

Submitted on
October 8, 2005
Image Size
279 KB
Resolution
1254×1692
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
8,830 (2 today)
Favourites
16 (who?)
Comments
22
Downloads
268

Camera Data

Make
EASTMAN KODAK COMPANY
Model
KODAK CX7330 ZOOM DIGITAL CAMERA
Shutter Speed
1/64 second
Aperture
F/2.8
Focal Length
6 mm
Date Taken
Oct 8, 2005, 10:13:37 AM
×